''Youth Speak Forum'' u organizaciji AIESEC-a

U hotelu Westin u četvrtak 12. studenog 2015. godine se održala konferencija ''Youth Speak Forum'' u organizaciji AIESEC-a, međunarodne studentske organizacije na temu ''Zašto ostati u Hrvatskoj?'' pod pokroviteljstvom Ministarstva obrta i poduzetništva te kao partnera projekta, poznatih kompanija: Coca-Cole, Ine, DHL-a, Lidla i PwC-a. Konferencija je okupila 160 sudionika, 4 govornika: Nikola Žinić (Bruketa i Žinić OM), Dragana Gučanin (I-WAYS), Aleksandra Dojčinović (Lei Lou), Sandro Mur (Bellabeat), 3 panelista: Božica Habajec Ivičić (Nielsen), Igor Štefanac (Ikea), Davor Debrecin (Svi na web) i voditelja Vlatka Štampara (Studio smijeha). Youth Speak Forum globalna je AIESEC inicijativa koja se razvila iz jednostavnog pitanja: Kako možemo aktivirati potencijal naše generacije, a u isto vrijeme odgovarati na relevantne teme našeg vremena.

Cilj nije samo organizirati konferenciju, već riješiti problem koji zahtjeva dugotrajni angažman brojnih organizacija, te se upravo ovim projektom pokušava pokrenuti ta inicijativa. Na Youth Speak Forumu svaka zemlja sukladno svojim problemima postavlja teme konferencije. Ove godine se AIESEC odlučio za temu „Zašto ostati u Hrvatskoj?“, kako bi poduzetnici studentima objasnili svoje početke na hrvatskom tržištu, njihova razmišljanja o odlasku van, povratku u Hrvatskoj te kakve prilike ona nudi i što je potrebno kako bi uspjeli.

Organizatori ove konferencije, članovi studentske organizacije AIESEC ne samo da svoje vještine vježbaju na stvarnom projektu, već rezultate vide već nakon nekoliko tjedana. Ovakvim radom, ne samo da razvijaju razmišljanja sudionika Foruma, već i poduzetničke vještine članova. Upravo ovo je jedan od načina kako se mladi ljudi mogu aktivirati te postati konkurentniji na tržištu rada. Tako je glavna organizatorica studentica Helena Vidović (21) komentirala: Youth Speak Forum je nešto što sam željela uistinu organizirati za sebe, ali i studente. Ideja Foruma nija moja, no bila je prilika koja se nije mogla propustiti. Stres i očekivanja bili su ogromni, a pritisak veći nego ikada. No osjećaj kada vidite 160 ljudi kako sjedi i pomno upijaju svaku riječ hrvatskih poduzetnika nadjača svaki umor od neprospavanih noći. Željeti nešto nije isto što i učiniti, no svi koji su organizirali Forum, ali i svi koji su na njega došli mogu s ponosom reći ''Ja sam promjena od koje sve počinje''. To su trenuci koji mijenjaju Hrvatsku na bolje i to su razlozi zbog kojih bi sav stres ponovno prošli.

youth speak forum

youth speak forum

Uvodni govor na konferenciji je održao je ministar znanosti, obrazovanja i športa Vedran Mornar koji je napomenuo koliko je bitno za mlade da ostanu u Hrvatskoj, također ističe koliko je važno razmišljati o budućnosti.

Prva je svoju priču o teškom putu do uspijeha podijelila Aleksandra Dojčinović, istaknuvši važnost ranog odlaska od roditelja, napuštanja komforne zone i sigurnosti koje to pruža kako bi se mogli samostalno razviti te boriti za svoj život i postići uspjeh. Navela je primjer iz svog života gdje je nakon odlaska od roditelja u inozemstvo ostvarila uspjeh, ali i dalje nije bila potpuno zadovoljna te se odlučila vratiti u Hrvatsku i tamo postići još više u čemu je i uspjela.

Sljedeći je bio Sandro Mur, suvlasnik i osnivač Bellabeat-a, najuspiješnijeg Start-up projekta u Hrvatskoj. Nikada nije odustajao od svojih ciljeva, koliko god se činili neostvarivi i uvijek je gurao dalje sve dok nije potigao uspjeh i tada je sve krenulo. Morao je proći puno toga kako bi bio ondje gdje je danas.

Nikola Žinić, jedan od osnivača Bruketa i Žinić OM ispričao nam je što ga motivira u životu te kako je postigao svoj uspjeh. Dragana Gučanin, bivša članica AIESEC-a je kroz ''timeline'' ispričala što je radila u svojim studentskim danima, kako je odabrala svoj fakultet te što ju je dovelo do onoga gdje je danas, osnivačice tvrtke I-WAYS. Ona napominje kako je za studente vrlo bitna proaktivnost te članstvo u studentskim udrugama.

youth speak forum

Nakon panela i interakcije govornika i publike, održale su se radionice tvrtki: DHL, PwC, Lidl , Ina i Coca-cola gdje su studenti imali priliku odabrati željenu radionicu sa jednim od poduzeća. Tako je, nakon radionica, studentica Ana Pogačić (22) komentirala: ''Coca-cola radionica dala mi je jako zanimljiv uvid u funkcioniranje multionacionalne kompanije i određivanje njihovog glavnog kriterija za zaposlenje te ću zasigurno pratiti objave na društvenim mrežama o potencijalnom zaposlenju.'' Isto tako nam student Filip Pelivanović (23) govori o Ininoj radionici: ''Inina radionica bila je iznimno interaktivna te smo u grupnom radu došli do zaključka o vlastitim snagama i nedostacima koje će svaki sudionik radionice moći upotrijebiti u budućnosti.''

youth speak forum