WG Konferencija „Prijenos poslovanja sa starije na mlađu generaciju“

Wassermann Grupa j.d.o.o. organizira WG Konferenciju „Prijenos poslovanja sa starije na mlađu generaciju“ , na kojoj će sudionici dobiti priliku raspravljati o stvarnim problemima s kojima se susrećemo unutar obiteljskih poduzeća. WG Konferencija će se održati 19. travnja 2016. godine u hotelu Dubrovnik, Ljudevita Gaja 1, 10000 Zagreb, s početkom u 9:00 sati.

WG Konferencija pod nazivom „Prijenos poslovanja sa starije na mlađu generaciju“ je jedan od projekata Wassermann Grupe j.d.o.o. U sklopu WG Konferencije održati će se predavanja na kojima će ugledni predstavnici poduzetničkih institucija i stručnjaci za obiteljsko poduzetništvo, kao i predstavnici obiteljskih poduzeća, govoriti o prijenosu poslovanja sa starijih na mlađu generaciju. Cilj WG Konferencije je razmjena iskustava i mišljenja sudionika o izazovima obiteljskog poduzetništva, poticanje sudionika na aktivno sudjelovanje u raspravi, pokretanje diskusije, rješavanje problema te stvaranje podloge za godišnji WG Forum Wassermann Grupe j.d.o.o.

WG Konferencija je namijenjena prije svega članovima obiteljskih poduzeća, a onda i svima onima koji žele otkriti kako „dišu“ obiteljska poduzeća.

Tko je Wassermann Grupa?

Wassermann Grupa j.d.o.o. je prvo i jedino trgovačko društvo u Hrvatskoj koje se bavi medijacijom unutar obiteljskih poduzeća. U svojem portfelju ima tri osnovne grane djelovanja: medijacija, prijenos poslovanja i edukacije.

Kako se prijaviti na WG Konferenciju?

Prijave i uplata:

od 5. travnja 2016.

550 HRK

Ranije prijave i uplata

do 4. travnja 2016.

350 HRK

Studentske prijave:

150 HRK

  • Na račun:

Broj računa: HR7623600001102466179, Zagrebačka banka d.d.

Opis uplate: kotizacija WG KONFERENCIJA


Uvodne riječi o obiteljskom poduzetništvu u Hrvatskoj

Novija hrvatska poduzetnička povijest datira unazad svega 20-ak godina. Nakon dugog razdoblja djelovanja poduzeća isključivo socijalističkog tipa, trgovačka društva uvedena su u hrvatski pravni sustav Zakonom o poduzećima iz 1989. godine. Kasnije, početkom 1995. godine stupio je na snagu Zakon o trgovačkim društvima (dalje u tekstu: ZTD) koji na suvremeni način regulira djelovanje trgovačkih društava. Budući da je velika većina danas aktivnih trgovačkih društava (pri tome se prije svega misli na oblik društva d.o.o.) započela sa poslovanjem prije 20-ak godina, sve se češće javljaju pitanja vezana uz „smjenu generacija“ (sa starije na mlađu) odnosno tzv. „family business transfer“. Pri tome se nastoji, ili bi se barem trebalo nastojati, u okviru donošenja odluka glede funkcioniranja obiteljskog poduzeća, očuvati obiteljsku harmoniju.

Posebnost problematike vezane za „smjenu generacija“ u obiteljskom poduzeću

Obiteljsko poduzetništvo podrazumijeva zajedničku suradnju više članova obitelji u radu i razvoju obiteljskog poduzeća. Činjenica da u jednom poduzeću zajedno rade i surađuju članovi jedne obitelji samo po sebi pretpostavlja mogućnost nastanka nesporazuma, nerazumijevanja i problema među njima.

Poseban vid nesuglasica odnosno „sporova“ u obiteljskom poduzetništvu odnosi se na pitanje „smjene generacija“ u obiteljskom poduzeću. Najčešće nedoumice odnose se na promišljanja vlasnika poduzeća da li mlađu generaciju uvesti samo u upravljačku strukturu obiteljskog biznisa, da li im prepustiti i vlasništvo nad obiteljskim poduzećem, ili i jedno i drugo.

Ono što poduzetnici vjerojatno najmanje žele je ne učiniti ništa i prepustiti nasljednicima da se o tome dogovaraju ili sukobljavaju u ostavinskom postupku, a možda i u dugotrajnoj sudskoj parnici.

Zašto je članovima obiteljskog poduzeća lakše razgovarati o porezima i troškovima poslovanja, nego o „smjeni generacije“?

Problemi odnosno „sporovi“ koji se javljaju među članovima obiteljskog poduzeća takve su naravi da spomenute osobe o tome u pravilu ne žele međusobno razgovarati. Naime, o troškovima i porezima lakše je razgovarati, jer oni predstavljaju činjenice. No, o obiteljskim problemima i harmoniji u obiteljskom poduzeću nije lako razgovarati, jer se ovdje radi o emocijama koje predstavljaju opasnost za objektivno rasuđivanje i pogled na problem.

Drugim riječima, radi se o pitanjima toliko osobne prirode da ponekad stvaraju strah, bol i kojekakve druge emocije, tako da članovi obitelji najčešće o tome nisu spremni otvoreno razgovarati, kako međusobno, tako i sa trećima. Iako opisano može djelovati apsurdnim, u tome leži gotovo čitava problematika obiteljskog poduzetništva.

Kako ispravno pristupiti rješavanju nesuglasica iz područja obiteljskog poduzetništva?

Jedan od uspješnih način rješavanja opisanih situacija unutar obiteljskog poduzeća je postupak Medijacije/mirenja.

U svakodnevnom životu rašireno je mišljenje da se medijacija koristi samo za rješavanje sporova koji se vode pred sudovima. No, upravo je obiteljsko poduzetništvo takvo područje života i djelovanja u kojem postoji mnogo „sporova“ koji se ne iznose pred sudove ili druga tijela, ali kojima je potrebno ispravno pristupiti, te ih riješiti na najbezbolniji i na najefikasniji način za svaku osobu uključenu u spor.

Postupak medijacije je kvalitetan i efikasan način prevladavanja međusobnih neslaganja, nesuglasica ili čak većih problema kod smjene generacija u obiteljskim poduzećima.

Medijacija je dobrovoljni, povjerljivi, izvansudski postupak, propisanom Zakonom o mirenju (NN 18/11), a koji se vodi uz prisutnost registriranog medijatora, a u kojem postupku stranke koje sudjeluju iznose svoja shvaćanja (vrlo često problematične) situacije, te kroz razgovor i pregovaranje pokušavaju sporazumno riješiti svoje nedoumice ili nejasnoće vezane uz obiteljsko poduzetništvo.

U tom postupku medijator primjenjuje različite komunikacijske tehnike, uz pomoć kojih neutralizira emocije, potiče na razgovor, na taj način dolazi do pravih potreba, želja i interesa osoba uključenih u postupak medijacije, te u konačnici pomaže u traženju rješenja prihvatljivog za sve strane u postupku medijacije.

U praksi se kao najbolji način provođenja medijacije, među članovima obiteljskog poduzeća, pokazao taj da se svi sudionici posjednu za isti stol i da se započne sa mirnim, staloženim i kvalitetnim razgovorom. Za neke obitelji to je prva prilika da mirno i obazrivo razgovaraju jedni sa drugima, a opet uz pomoć treće osobe/ medijatora, koja im sa svojim stručnim znanjima pomaže voditi taj razgovor.

Koja je dodana vrijednost ove WG Konferencije?

Stručni predavači savjetovat će sudionike WG Konferencije kako na najbolji način ostvariti potencijal koji imaju kao obiteljski poduzetnici, a da uz to očuvaju i osnaže obiteljsku harmoniju kao glavno načelo razvoja i garancije poslovnog uspjeha obiteljskog poduzeća.

Na ovoj konferenciji predstavnici obiteljskih poduzeća imat će priliku upoznati se sa postupkom MEDIJACIJE, kao metodom koja im može pomoći u postupku rješavanja kako pitanja „smjene generacije“ u obiteljskom poduzeću, tako i u rješavanja drugih vrsta nesuglasica u obiteljskom poduzeću kroz osnivanje Vijeća obiteljskog biznisa te izrade Povelje obiteljskog poduzeća.

Sudionici WG Konferencije imati će priliku u okviru mini-radionice također sudjelovati u simulaciji medijacije članova obiteljskog biznisa.

Ujedno će biti prilike čuti kako na razvoj obiteljskog biznisa u Republici Hrvatskoj gledaju predstavnici bankarskog sustava i visokog školskog sustava.

PROGRAM KONFERENCIJE

9:00 – 9:45

Registracija sudionika

9.45 – 10:00

Predstavljanje Wassermann Grupe – Jasmina Moguš, direktorica Wassermann Grupe – Najava AGENDE

10:00 – 10:45

Predavanje – Mirela Alpeza, direktorica CEPORa – Business Transfer Barometar Hrvatska 2015.

10:45 – 11:15

Predavanje – Danijel Pribanić, mag.iur i registrirani izmiritelj – Pravne specifičnosti kod prijenosa obiteljskog businessa”

11:15 – 11:30

Pauza

11:30 – 12:15

Predavanje – Srđan Šimac, predsjednik Hrvatske udruge za mirenje – “Dopustite sebi da upravljate svojim konfliktima umjesto da oni upravljaju Vama”

12:15 – 12:45

Predavanje i radionica – Vlatka Cikač, mag.iur i registrirani izmiritelj – “Prijenos poslovanja sa starije na mlađu generaciju”

12:45 – 13:45

Pauza

13:45 – 14:15

Predavanje – Predstavnik visokog školskog obrazovanja

14:15 – 14:45

Predavanje – Danijel Luković, direktor Direkcije za poslovanje s malim i srednjim poduzećima; Nives Petreković, Direktor Regionalnog centra za gospodarstvo Zagreb – “Ponuda Hrvatske Poštanske Banke za male poduzetnike”