Utječu li Facebook lajkovi na emocije u „stvarnom“ životu?

Facebook je za 1,8 milijardi korisnika postao svakodnevica, virtualno mjesto gdje se druže, informiraju, zabavljaju, ali i potiču emocije kakve postoje u "stvarnom" životu.

facebook like

Samo, ono što je pokazalo istraživanje na britanskom sveučilištu South Wales ruši neka mišljenja o utjecaju Facebooka.

Iako, ono je provedeno na 340 korisnika korištenjem upitnika pa se lako može ustvrditi da ipak nije reprezentativno. Ali, neke temelje sasvim sigurno postavlja i ne treba ga ignorirati, posebno jer će se u detalje izložiti ovog mjeseca pred Britanskim društvom psihologa u Brightonu.

Dakle, istraživanje pokazuje da Facebook ne može popraviti loše raspoloženje te da ukoliko se korisnici osjećaju očajno, depresivno i bez samopouzdanja, ništa se neće promijeniti ukoliko dobiju "lajkove" na svojim fotografijama, video snimkama ili objavama.

Time se ruši fama o Facebooku kao pokretaču boljeg raspoloženja ovisno o tome koliko pozitivne pažnje korisnik dobiva. Također, ispitanici tvrde da nečiju popularnost ne temelje prema tome koliko netko dobiva (pozitivne) pažnje, što znači da postoji i fama o "zvijezdama društvenih mreža".

S druge strane, zanimljivo je da Facebook ipak može ujecati u negativnom smjeru te narušiti nečije raspoloženje i upravo taj detalj je nešto o čemu treba raspravljati jer ako takva situacija jest konstanta, a ne pojava u malom uzorku, može se govoriti i o narušavanju mentalnog zdravlja od strane Facebooka ili drugih društvenih mreža.

Naime, veliki je problem ako aktivnost na društvenim mrežama utječe isključivo u negativnom smjeru, a nimalo u pozitivnom jer to zapravo sugerira da je na duže staze i u većem obujmu korištenje društvenih mreža zapravo nezdravo za naše mentalno stanje.

Teške su to sve teze i zato ih svakako treba istražiti mnogo detaljnije pa ako postoji problem, pronaći adekvatna rješenja za njega...

Vijest je preuzeta s portala ictbusiness.info