PhishAR i Delta Reality organiziraju besplatnu AR/VR development edukaciju

Metaverse svjetove možda je još teško zamisliti, ali najveće tehnološke kompanije svijeta već neumorno rade da zamisli postanu stvarnost, čime i cijela industrija dobiva novi zamah. Međutim, stručnjaka za AR/VR development nedostaje, a kako bi to promijenile dvije uspješne tvrtke hrvatskih osnivača pokreću besplatne radionice.

Virtualna (VR) i proširena stvarnost (AR) već su dugi niz godina s nama, no tek su ulaskom tech giganta znanog kao Facebook postali priča za mainstream. Fokusiranjem na metaverse, danas znana i kao Meta, ova Big Tech korporacija dala nam je svima znak da dolazi vrijeme pripreme za više slojeva (digitalne) stvarnosti.

Tehnologije koje će nam omogućiti da praktički lebdimo kroz to trodimenzionalno bespuće interneta, neograničeni ekranima programa, su upravo spomenute VR i AR tehnologije. I dok se u fokus trenutno ubacuje Web 3 upogonjen blockchainom, mnogi zaboravljaju da će okosnicu naših digitalnih iskustava u budućnosti krojiti upravo AR i VR stručnjaci.

A njih nema baš mnogo. Upravo zbog potrebe i istovremenog nedostatka radne snage koja je zainteresirana za AR i VR svijet, Oxfordski AR startup PhishAR u suradnji sa zagrebačkim VR startuprom Delta Reality pokreću prvu AR/VR akademiju u Zagrebu.

U razgovoru s njihovim stručnjacima otkrivamo više o samoj akademiji, ali i zašto smatraju da će upravo VR i AR tehnologije biti najveći tech pomak nakon mobilnih uređaja.

Zašto će AR i VR biti važni u narednim godinama?

Mnogima se AR/VR tehnologija čini kao ideja iz SF filmova ili futuristički koncept koji će zaživjeti tek krajem stoljeća. I povezani metaverse tako još uvijek prosječnoj osobi izgleda poprilično apstraktan i nezamisliv, dodaju iz PhishAR-a.

No, činjenica je da svijet kakav danas poznajemo i tehnologije koje danas koristimo nisu postojale prije 10 godina. S obzirom na to da se tehnologije sve brže razvijaju, realno je očekivati da će za manje od 10 godina u svakodnevnoj upotrebi biti tehnologije koju danas ne možemo ni zamisliti i koje nam se čine veoma apstraktnima još uvijek.

Da prelazimo iz tog razdoblja apstraknosti u konkretno pokazuju i mnoge dosadašnje aktivnosti u području. Primjerice, prodaja VR uređaja poput Oculus Quest 2 obara sve dosadašnje rekorde s prodajom od preko 10 milijuna primjeraka u 2021. VR uređaji su i sve pristupačniji pa ćemo korisnike takvih uređaja vidjeti sve više. Osim Mete, u segmentu nosivog hardvera imamo još i “ozbiljnije” igrače poput Microsofta. Njihov HoloLens već se koristi u raznim industrijama kao što su proizvodnja, građevinarstvo, zdravstvo i obrazovanje.

Sa strane AR naočala, koje su nam dosad više izgledale kao zanimljiv, ali ne komercijalno održiv pothvat, vidimo također pomake. Stručnjaci iz PhishAR-a ističu kako u narednih pet godina sigurno možemo očekivati utrku giganata tko će nam omogućiti da uopće doživimo metaverse.

Dokaz tome su svi veliki igrači na svjetskoj razini kao što su Google, Meta, Apple, Snapchat, Microsoft i drugi koji pripremaju i izbacuju svoje AR naočale i prepoznaju u njima veliki potencijal za masovnu upotrebu u bliskoj budućnosti.

AR i VR akademija za studente, ali i iskusne programere

Delta Reality i PhishAR rijetke su hrvatske IT tvrtke u području, a tu rijetkost oslikavala i stanje na tržištu rada. O ovim tehnologijama učilo se na vlastitu ruku ili specijalizacijama u tvrtkama poput njihovih. Hrvatsko obrazovanje ne izbacuje na tržište gotove VR/AR stručnjake. Potvrđuju mi to i stručnjaci iz Delta Realityja.

S obzirom na to da se radi o najnovijim tehnologijama o kojima studenti nemaju priliku puno učiti tijekom fakulteta, oni koje zanima ovo područje primorani su sami istraživati, učiti i pronalaziti si prakse u području AR-a i VR-a. Na fakultetima nedostaje svijesti o brzini razvoja ovih tehnologija, a sukladno tome i znanja koja su potrebna za usavršavanje u VR/AR smjeru, a to su alati za izradu 3D aplikacija poput Unitya, Unreala, Blendera te nedostatak znanja iz 3D grafike i renderiranja.

Osim novih mladih nada s fakulteta, Delta Reality i PhishAR nadaju se ovom akademijom zainteresirati i sve druge u tehnološkoj industriji koji se nalaze na rubu neke karijerne odluke – kako iz game developmenta, tako i iz “klasičnog” IT-ja. Stoga me zanimalo saznati i kakav tip IT stručnjaka bi bio idealan kandidat da se prekvalificira za VR odnosno AR development? Na sreću svih početnika, čini se da prag za ulazak nije prezahtjevan.

Osoba koja ima iskustva i razvijene vještine u bilo kojoj grani developmenta uz iskazani interes i motivaciju može vrlo brzo savladati vještine i programske jezike koji se koriste u AR-u i VR-u. Također, osobe s iskustvom u game developmentu, koje je najsličnije ovom području, vrlo će brzo naučiti i pohvatati development AR i VR svijeta.

Augmented reality

Što ćete proći na AR, a što na VR radionici?

Akademija je besplatna, otvorena za sve uzraste i razine znanja i iskustva, no ipak – kako bi mogli pratiti edukaciju – za radionice se očekuje da sudionici imaju osnovna znanja u Unityu i dobro znanje objektno-orijentiranog programiranja.

U sklopu programa polaznici će proći kroz dvije radionice, jednu o AR, a drugu o VR tehnologijama.

Na AR radionici sudionici će imati priliku izraditi jednostavnu AR aplikaciju koristeći Unity. Radi se o video igri u proširenoj stvarnosti, a ideja je sudionike upoznati s cijelim procesom izrade AR aplikacije i prikazati koje su sve mogućnosti i potencijal proširene stvarnosti.

Na VR radionici će se izrađivati jednostavna VR aplikacija u programskom alatu Unity namijenjena za instalaciju na VR headset. Cilj radionice je upoznati polaznike s osnovama razvoja VR aplikacija, demonstrirati osnovne interakcije te olakšati prve korake onima koji će tek krenuti u ovo područje.

I Delta Reality i PhishAR-a ističu da je najvažnije od svega da sudionici i sami prepoznaju potencijal AR tehnologije i pokažu interes za učenjem.

Tražimo proaktivne i motivirane ljude koji su spremni proširiti svoja znanja i učiti o ovim najnovijim tehnologijama o kojima nemaju priliku učiti puno tijekom formalnog obrazovanja. Nadamo se pobuditi znatiželju i iskru koja će ih motivirati da se nastave dalje razvijati u XR smjeru.

Prijave su u tijeku!

Prijave su otvorene do samog održavanja Akademije – 4. lipnja 2022. No, broj mjesta na Akademiji je ograničen zato je važno da se prijavite što prije.

Svi zainteresirani mogu se prijaviti preko obrasca za prijavu nakon čega će dobiti sve detaljne informacije vezane uz Akademiju.

Ono što već znamo jest da polaznici koji “upadnu” na Akademiju trebaju na istu donijeti vlastito prijenosno računalno s instaliranim potrebnim softverom: Unity i Visual Studio.

A kako bi se polaznici mogli nastaviti usavršavati u području nakon edukacije, moji sugovornici savjetuju:

Standardi i prakse se konstantno razvijaju i iz tog razloga potrebno je biti u koraku s tehnologijom i neprestalno se usavršavati i educirati u ovom području. Za nastavak usavršavanja u ovom području potrebno se uključiti u zajednice AR/VR developera i aktivno raditi na projektima i primjenjivati naučeno znanje.

Ako vas dosta pokaže interes za ovakvim ili sličnim radionicama u budućnosti, ekipa iz Delta Realityja i PhishAR-a navodi kako će rado i ubuduće dijeliti svoja znanja i iskustvo sa svim proaktivnim i motiviranim ljudima koji žele naučiti nešto više o AR/VR tehnologijama!

Izvor: netokracija.hr