Osječani dobivaju aplikaciju za dojavu komunalnih problema fotografijom

Ideja za projekt rodila se prije dvije godine kada je Osijek bio kandidat za Zlatni cvijet Europe , priča nam Krunoslav Ris iz BetaWarea , tvrtke koja je aplikaciju kreirala. Projekt tada nije prošao, ali godinu dana kasnije suradnja s gradskom upravom ipak je ostvarena. Po završetku projekta osnovana je i nova tvrtka LetMeDo koja će se baviti daljnjim razvojem i prodajom ove aplikacije.  

Osječani dobivaju aplikaciju za dojavu komunalnih problema fotografijom

Riječ je o dugoročnoj suradnji koja bi trebala omogućiti Osječanima da probleme koje vide u gradu prijave putem svojih pametnih telefona tako da ih fotografiraju preko aplikacije CityHub, odrede vrstu problema, prioritet rješavanja te ostave svoj komentar. Aplikacija će sama zabilježiti fotografiju, lokaciju i vrijeme te će sve skupa poslati na cloudservis.

Jednom kada je problem prijavljen, automatski se dodjeljuje komunalnom redaru nadležnom za to područje, a cijelim sustavom administrira osoba iz uprave koja je sada zadužena za zaprimanje prijave građana putem telefona.

Problemi se mogu dojaviti anonimno ili se korisnici mogu prijaviti preko društvenih mreža, a u tom je slučaju moguće i pratiti razvoj situacije – je li vaša prijava zaprimljena, radi li se na njoj te je li problem riješen.

Bez obzira na koji ste način prijavljeni, kad naiđete na problem, administrator u gradskoj upravi pogledat će problem, a ako ne spada u komunalne djelatnosti, proslijedit će ga drugoj nadležnoj gradskoj službi.

Prva stanica – Osijek

Rješenje je trenutno implementirano u Osijeku, koji je kao partner na projektu pružio potpunu logističku i administrativnu podršku, a postat će aktivan za desetak dana.

CityHub sustav moguće je implementirati u vrlo kratkom roku u bilo kojem gradu koji iskaže želju za poboljšanjem životnog standarda, objašnjava Krunoslav, a sama će mobilna aplikacija funkcionirati u svim gradovima koji imaju integrirani CityHub.

Svaki grad može i prethodno definirati probleme koje građani mogu prijaviti – bilo da je riječ o smeću, neispravnom parkiranju, zagađenju, buci, ovisno o tome što mori neku urbanu sredinu.

Iako će sustav prvotno biti aktiviran u Osijeku, BetaWare ima pisma namjere drugih zainteresiranih, a potpisali su i ugovor s tvrtkom SoftFolio o prodaji i zastupstvu rješenja za njemačko, švicarsko, austrijsko i dansko tržište.

Tijekom 2015. planiraju se proširiti na pedesetak gradova, ali i oplemeniti sustav drugim modulima. Trenutno su u razvoju CityPassa, sustava koji će putem QR koda omogućiti građanima i turistima mobilna plaćanja za gradski prijevoz, muzeje i atrakcije, te CityLightsa, sustava koje će raditi na energetskoj učinkovitosti gradske rasvjete.

Vijest je preuzeta sa portala netokracija.com