Nove metode učenja za bolje rezultate
I djeca i odrasli lakše će pamtiti gradivo ako ne uče stalno na jednom mjestu, pokazala su istraživanja, jer novi prostori potiču rad mozga.
Mirno i posebno mjesto za učenje, uređena soba, pregledan radni stol i određeno vrijeme za pisanje domaće zadaće ne jamče uspješno svladavanje školskoga gradiva, tvrde američki stručnjaci. Posljednjih nekoliko godina znanstvenici su uočili da metoda učenja na omiljenomu mjestu nije učinkovita. Dapače, mijenjanje prostorija i mjesta na kojima se uči poboljšava koncentraciju. Pri promjeni prostora mozak nesvjesno stvara suptilne asocijacije između gradiva i onog što se nalazi u prostoriji. Tako će, primjerice, na određenu činjenicu iz povijesti nerijetko asocirati sitnica iz prostorije poput crvenih šara na zavjesama ili ručke na ormariću.
No ako se stalno uči u istom kutku, mozak neće stvarati nove asocijacije i teže će pamtiti. Informacija se tako "obogaćuje" detaljima iz drukčijih prostora, pa je mozak zato sporije zaboravlja, tvrde stručnjaci. Preporučuje se i istodobno učiti različite varijacije iste teme. Primjerice, valja istodobno vježbati govorenje i pisanje stranog jezika. Takav sustav ostavlja veći dojam na mozak nego ako se odvojeno uči pisati i govoriti strani jezik, pokazala su istraživanja. Djeca tako bolje uče, razumiju i usvajaju gradivo.
- djeca imaju različite stilove učenja, vizualne ili slušne, koje ne treba zanemariti nego poticati
- nije dobro zanemariti moć motivacije jer impresioniranje prijatelja i simpatije može biti poticaj za učenje
- nove metode učenja mogu primjenjivati djeca i ljudi bilo koje dobi, neovisno o gradivu
24sata.hr