Mladi Hrvati skloni poduzetništvu, ali misle da ih se ne educira na pravi način
Kompanija Amway i ove je godine izdala globalno poduzetničko izvješće, kako bi otkrili kako mladi gldaju na poduzetništvo i samozapošljavanje te kako bi saznali što potiče poduzetništvo diljem svijeta, kao i što spriječava mlade da krenu tim putem, iako prilika ima.
Da treba poticati poduzetnički duh i kulturu zna svatko tko je imalo upoznat sa tržištem rada, pogotovo u Hrvatskoj. Samozapošljavanje za mnoge je nezaposlene jedina prilika, no mnoge od njih u tome spriječavaju brojni faktori. Kako bi saznali koji, kompanija Amway provela je istraživanje koje je otkrilo kakva je poduzetničku klima u 38 zemalja.
U Hrvatskoj pozitivan stav prema poduzetništvu
Kako bi odgovorili na pitanje zašto neke zemlje i ljudi preuzimaju više rizika od drugih, istraživači su u petom izdanju reporta obuhvatili gotovo 44 tisuće ljudi u 38 zemalja, s kojima su obavljali intervjue licem u lice ili telefonom.
S ciljem poticanja poduzetničkog duha i kulture, zanimalo ih je kakav stav općenito imaju ispitanici prema poduzetništvu i samozapošljavanju, što ih potiče, a što spriječava da pokrenu vlastiti biznis. U posljednjem izdanju više su se fokusirali na ulogu obrazovanja u jačanju poduzetništva u društvu.
Pripadnici generacije Y većinom vjeruju kako se poduzetnik ne rađa, već on postaje, a prema poduzetništvu imaju pozitivan stv - upravo takva mladež predstavlja veliku priliku za razvoj globalne ekonomije. Na kraju krajeva, poduzetnici pomažu i pokreću ekonomski rast i prosperitet, stoga vrijedi vidjeti gdje prema ovom izvještaju stoji Hrvatska.
Samozapošljavanje ih privlači radi neovisnosti o poslodavcu
Pozitivan stav prema poduzetništvu ima 61 posto Hrvata, dok taj prosjek za EU iznosi 73 posto. Pokazalo se da stanovnici zagrebačke regije imaju najpozitivniji stav prema poduzetništvu i samozapošljavanju. Bez obzira na takav stav, tek 36 posto hrvatskih građana može zamisliti pokretanje vlastitog biznisa i samozapošljavanje.
Kada se radi o motivima koji bi ih pokrenuli da krenu u poduzetničke vode, istraživanje je pokazalo zanimljive rezultate - u vlastiti posao krenuli bi radi neovisnosti od poslodavca, a ne isključivo novca te zbog dodatnog izvora prihoda i ostvarenja vlastitih ideja.
Ono što se može smatrati problemom jest činjenica da čak 60 posto ispitanika iz Hrvatske smatra kako društvo, mediji, ali i politika nisu naklonjeni poduzetništvu.
Ponudu znanja u školama i na sveučilištima smatraju nezadovoljavajućom
Velika većina smatra kako se poduzetništvo može naučiti, kao i to da se poduzetnik ne rađa, već postaje. Ipak, ponudu obrazovanja koja bi ih osposobila za samozapošljavanje i poduzetništvi u školama, sveučilištima i ostalim ustanovama 62 posto ispitanika smatra nezadovoljavajućom.
Mišljenje je hrvatskim ispitanika da bi se obrazovanje u sferi poduzetnišva trebalo provoditi putem posebnih start-up programa u organizaciji kompanija ili neprofitnih organizacija i vlade.
Bez obzira na to, ohrabruje činjenica da pozitivan odnos prema poduzetništvu u Hrvatskoj najčešće imaju mlade gerenacije i visokoobrazovavni mladi ljudi, što znači da poduzetnička klima u Hrvatskoj ipak ima budućnost.
Članak prenesen sa portala Srednja.hr