Mitovi o produktivnosti u koje trebate prestati vjerovati
Tijekom studiranja se zavaravamo izjavama poput 'Bolje funkcioniram pod stresom', a to činimo uglavnom kad svoje dragocjeno i slobodno vrijeme ne želimo izdvojiti za rješavanje akademskih obaveza.
Ovo je zapravo jedan od mitova u koje studenti vjeruju, a premda je takvo razmišljanje individualno, znanost je opet stavila točku na 'i' prosvijetlila nas. Produktivnost je ono čemu težimo i na poslu i u školi i na faksu, ali ju teško postižemo jer vjerujemo mitovima, a ne činjenicama.
Kako bi vas oslobodili svake zablude i stresa, pripremili smo najčešće mitove u koje studenti vjeruju, a povezani su s produktivnošću.
"Pauze za vrijeme učenja nisu mi potrebne"
Hajd' pa da vam otjeramo sve zablude: pauze su itekako potrebne tijekom učenja! Svi radoholičari koji kažu suprotno su totalno u krivu jer učimo i pamtimo bolje kada smo barem malo psihički i fizički odmoreni. Uzimanje pauze nas oslobađa stresa i povećava produktivnost, a sudeći po jednom istraživanju, česte pauze poboljšavaju koncentraciju. Važno je ne raditi više nego pametnije, a to znači više pauza.
"Više toga obavim kad multitaskam"
Kada pokušavamo raditi sve uglavnom ćemo napraviti ništa, a ovo se osobito odnosi na multitasking. Iako mislimo da je baš super to što odgovaramo u isto vrijeme na mailove, pretražujemo po Merlinu, čitamo knjigu i drugo, zapravo činimo kontra efekt i ne radimo ništa korisno. Umjesto multitaskanja dobro se koncentrirati na ono što je prioritet te tako malo po malo obavljati prvo ono važno pa sve drugo. Kada nakon toga postignemo željene i dobre rezultate moći ćemo se više fokusirati i to uz optimizam i samopouzdanje. Primjerice, ako moramo učiti za kolokvij i napisati veću zadaću za neki kolegij dobro je posložiti što prvo trebamo napraviti.
"Pod pritiskom sam puno produktivniji"
Ako ćemo vjerovati stručnjacima, tada ne bi trebali uopće pretpostaviti da ćemo postati ekstremno kreativni i produktivni kako se 'deadline' za nešto približava. Zapravo, što smo više pod pritiskom manje ćemo moći zapamtiti stvari te ćemo čak na vlastite ideje gledati iz lošije perspektive. Osim toga, stručnjaci kažu da ćemo bez pritiska napraviti puno bolji, primjerice seminarski rad, nego pod pritiskom kada ćemo napisati prosječan rad loše kvalitete.
"Postoji univerzalno pravilo za poboljšati produktivnost"
Pa koje je to? Ne znate jer ono ne postoji, a kao što smo već rekli – svatko je individua pa ono što odgovara osobi A, neće odgovarati osobi B. O produktivnosti se ne može generalizirati, ali je dobro utvrditi što najbolje prolazi kod nas: na primjer, je li to učenje i obavljanje posla po važnosti ili po 'deadlineu'. Isprobavanje tih tehnika svakako dobre dođe svakom studentu, a sve dok ne živimo u mitovima, reklo bi se da smo "dobri".
Članak preuzet s Mojfaks.com