Kako uspješno „prodati“?
Umijeće prodavanja nije potrebno samo trgovcima nekretninama, autima i slično. Svi smo mi u poslu prodaje bilo da tražimo povišicu od šefa, odlazimo na spoj ili uvjeravamo djecu da napišu domaću zadaću.
Odnosi uključuju pregovore, dogovore, odnosno jednu vrstu trgovine. Znati kako „prodati“ svoju ideju, plan, namjeru, želju, može biti korisno u svim segmentima naših života, ne samo u onom poslovnom.
Uskladite se s osobom kojoj prodajete
Kad započnete s iznošenjem svoje ponude, vrlo je važno da ste fleksibilni, odnosno da ste u samom startu spremni pregovarati. Kako biste to izveli uspješno, potrebno je prilagoditi sebe situaciji u kojoj se nalazite i osobi kojoj nešto prodajte, odnosno nudite ili pregovarate. Slušajte pažljivo odgovor koji će vam osoba dati na vašu ponudu. U većini slučajeva nećete dobiti izravno i čisto odbijanje, izričiti ne. Uzmite razloge koje vam osoba daje i unutar njih napravite, odnosno prilagodite svoju ponudu. Ako vam primjerice treba sponzor za utrku koju organizirate i potencijalni sponzor vam kaže da to nije u mogućnosti u ovom trenutku, predložite da to onda bude sljedeći mjesec. Ili da primjerice umjesto novca daju doprinos volontirajući i na taj način vam daju podršku i svoje vrijeme.
Ostanite optimistični
Svi se susrećemo s odbijanjima i nekom vrstom neuspjeha. No, to ne mora biti konačan poraz i neuspjeh, važno je da zadržite pozitivan stav. Umjesto da dopustite da odgovori „da, ali“ preuzmu kontrolu nad situacijom, uvedite „da i“ odgovore. Okrenite negativne izgovore naopačke i ponudite umjesto njih konkretna rješenja. Uvijek pazite da osoba kojoj prodajete ispadne dobra, da se osjeća kao da doprinosi vašoj ponudi i nikako ne dopustite da vas uvuče u raspravu. Kad primjerice vaš šef na vaš prijedlog da u petak radite skraćeno jer želite otputovati na produženi vikend reagira s „da, ali ima baš puno posla i nikako ne bi to mogli ovaj tjedan“, ponudite mu rješenje. Recimo možete u srijedu i četvrtak odraditi to vrijeme koje biste otišli ranije i tako posao ne bi trpio, a vi biste ste se sljedeći tjedan vratili odmorni i radili još efikasnije.
Zadržite jasnoću u svojoj ponudi
Kad nešto prodajte, pregovarate i slično, važno je da to bude osobno i svrhovito za osobu kojoj prodajte. Nikada nemojte smetnuti s uma kakva je osoba kojoj prodajte i prilagođavajte komunikaciju upravo njoj i njenim karakteristikama. Uvjeravanje se često pojačava kad koristite suprotnosti i usporedbe. Uvijek naglašavajte zašto osoba treba pristati na vašu ponudu u odnosu na druge opcije koje ima. Također, važno je da osobi kojoj prodajte ne dajete previše izbora, odnosno previše prostora za premišljanje i odlučivanje. Manje opcija u ponudi povećava vjerojatnost da prodaja prođe uspješno. Primjerice, kad s djetetom pregovarate oko pisanja zadaće, možete mu ponuditi da ju napiše odmah i onda da izađete van na igru dok je još lijepo vrijeme ili da napiše zadaću kasnije kad se odmori, a onda skupa čitate neku zabavnu priču. Ako ponudite još neke aktivnosti, djetetu će biti previše izbora i duže će mu trebati da odluči. Moguće je da će smisliti i neko svoje rješenje i nećete uspjeti u svom uvjeravanju da zajedničko druženje dolazi tek nakon napisane zadaće.
Izvor: Insideout.hr