Intervju s Lanom Mažuranić
ZŠEM Poslovna Akademija u sklopu Zagrebačke škole ekonomije i managementa organizira razne stručne programe, treninge, seminare i konferencije iz područja marketinga, managementa, financija, računovodstva i dr. Programi su namijenjeni poslovnoj zajednici u Hrvatskoj i regiji.
slika (www.zsem.hr)
ZŠEM Poslovna Akademija u sklopu Zagrebačke škole ekonomije i managementa organizira razne stručne programe, treninge, seminare i konferencije iz područja marketinga, managementa, financija, računovodstva i dr. Programi su namijenjeni poslovnoj zajednici u Hrvatskoj i regiji.
1. Zbog čega se danas više nego prije raspravlja o cjeloživotnom obrazovanju?
U današnje doba ekonomskih i socijalnih promjena i brze tranzicije društva u “društvo znanja” javljaju se izazovi za novim pristupom obrazovanju i učenju. Zbog toga se sve više raspravlja o tzv. cjeloživotnom učenju, odnosno o aktivnosti učenja tijekom života, s ciljem unapređivanja znanja, vještina i sposobnosti unutar osobne, građanske, društvene i poslovne perspektive.
Opstanak na tržištu, pogotovo hrvatskom koje je uvelike zahvaćeno krizom, postao je veliki izazov.
Kako bi opstali na tržištu poduzetnici bi morali više ulagati u edukaciju i obrazovanje svojih kadrova kako bi stekli konkurentsku prednost.
2. Koje su najveće koristi koje polaznici imaju od pohađanja seminara?
Na seminarima polaznici usvajaju suvremena znanja i vještine potrebne za poslovanje na konkurentnom tržištu. Predavači ZŠEM-Poslovne akademije imaju dugogodišnje iskustvo u akademskom radu i radu s poslovnim sektorom. Prednost naših predavača je što dolaze sa vrhunskih sveučilišta i poslovnih škola kao što su University of Michigan, Ross Business School, SDA Bocconi, John Carroll University, i drugih. Inozemni predavači polaznike mogu informirati o novim trendovima na inozemnom tržištu koji dolaze i kod nas.
Također prednost pohađanja seminara je i networking s ljudima iz sektora poslovanja, razmjenjivanje ideja te dolaženje do zajedničkog rješenja problema.
3. Koliko kriza utječe na ulaganje u cjeloživotno obrazovanje?
Poznato je kako većina poduzeća, pojavom krize, prvo ''režu'' budžete za edukacije, no nakon nekog vremena shvate da je edukacija neophodna za daljnje napredovanje i izlazak iz krize.
Najviše poslodavaca smatra da su njihovim zaposlenicima prvenstveno potrebne dobre komunikacijske i prezentacijske vještine. Na drugom mjestu su vještine vođenje projekata i osobni razvoj, zatim slijede vještine iz područja menadžmenta
4. Poznato je da velike kompanije imaju budžete za edukacije, no koliko mali i srednji poduzetnici ulažu u dodatnu edukaciju, s obzirom na krizu?
Srednja i manja poduzeća sve više shvaćaju da je ulaganje u obrazovanje svojih kadrova vrlo važno jer je to investicija koja tvrtci daje dugotrajnu kvalitetu.
U vremenu brzih promjena i izazova koje donosi globalizacija, kontinuirana edukacija je postala imperativ.
Činjenica je da veća poduzeća ulažu mnogo više u edukaciju nego mala i srednja poduzeća, no u zadnje vrijeme i to se postepeno mijenja.
Danas možemo reći kako mala i srednja poduzeća sve više izdvajaju sredstva za edukaciju svojih zaposlenika jer je to investicija koja poduzeću pruža dugotrajniju kvalitetu.
Ulaskom u Europsku Uniju srednja i mala poduzeća u Hrvatskoj moraju biti konkurentna drugim kompanijama u EU kako bi opstala na tržištu. Iz tog razloga sve više srednjih i malih poduzeća ulaže u edukaciju svojih kadrova.
5. Što najviše poslodavci gledaju pri odabiru edukativne ustanove?
Najbitniji element pri odabiru edukativne ustanove su kvaliteta programa (95% posloprimaca i 94% poslodavaca) i prilagodba programa potrebama polaznika (96% poslodavaca i 87% posloprimaca). Važno je napomenuti kako su poduzetnici prepoznali važnost edukacije i cjeloživotnog obrazovanja te traže edukativne ustanove koje prate promjene na tržištu i stalno razvijaju nove programe.
6. Koje teme su najviše tražene od strane poslodavaca?
Većina poduzeća nam se obraća s povjerenjem i na ZŠEM-Poslovnoj akademiji vrlo često traže edukacije kao što su financije za nefinancijaše, E-business: moderne web aplikacije i alati za razvoj elektroničkog poslovanja, kako povećati lojalnost kupaca, dizajn novih proizvoda i menadžment, prodaja, vodstvo i slično.
Autor: Lana Mažuranić, MBA
Izvršna direktorica ZŠEM – Poslovne akademije