FER-ovci osmislili robota koji djecu uči programiranju i elektronici

STEMI je heksapodni robot koji se može složiti pomoću uputstava s mobilne aplikacije.

FER-ovci osmislili robota koji djecu uči programiranju i elektronici

Namijenjen je djeci starijoj od 13 godina, ali i svima koji žele naučiti osnove programiranja, elektronike i robotike. Cilj osnivača je, pomoću STEMI-ja, ta znanja pružiti i školama.

Manje štrebanja, više praktičnoga znanja

U današnje vrijeme učenje postaje sve više praktično: sve je manje bubanja pojmova iz knjiga i pisanja definicija.

Ovom trendu praktičnog učenja prije godinu i pol dana priključio se projekt STEMI iza kojeg stoje bivši FER-ovci Luka Fućek, Vlatko Klabučar te Antun i Josip Vukičević, trenutno članovi riječke udruge Bura znanja, zajedno s osnivačima - Marinom Trošeljom i Pavlom Pahljinom.

"Antun, Josip, Vlatko i ja smo prije tri godine kao studenti krenuli s razvojem robota iz zabave i ubrzo vidjeli njegov potencijal u svrhu edukacije. Razvili smo dva robota koji su se jako svidjela djeci i studentima, pa i šire. Paralelno, Marin i Pavao kao drugi dio tima već pet godina razvijaju ideju o implementaciji visokih tehnologija u obrazovanju u sklopu udruge Bura Znanja u Rijeci," objašnjava naš sugovornik.

"Uspješno su digitalizirali sadržaje nekoliko kolegija riječkog sveučilišta te organizirali brojne skupove, i radionice, ostavljajući za sobom snažan utjecaj na lokalnu zajednicu pa i šire. Dvije odvojene priče ova dva tima spajaju se prije godinu i pol dana kada se upoznajemo i formiramo ideje o zajedničkoj budućnosti kojom bi poboljšali edukacijske metode na globalnoj razini", objasnio nam je Luka Fućek početke STEMI-ja.

U školama rado uče pomoću paukolikih robota

STEMI je zapravo robotski pauk kojim se upravlja pomoću mobilne aplikacije. Njegova je posebnost to što je namijenjen djeci starijoj od 13 godina i služi za populariziranje STEM-a(odnosno znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike) među mlađom populacijom.

Izradom ovog robota mogu se naučiti osnove programiranja, elektronike i robotike, a zainteresiranih za ovakvo učenje itekako ima.

"Struka STEMI prihvaća sa zadovoljstvom. Profesori i učitelji diljem cijele regije su iznimno zainteresirani za integraciju naših projekata s njihovim grupama robotike. Tako smo već odradili nekoliko pilot radionica gdje su djeca sastavljala i programirala robota uz naše mentorstvo. Pritom bi zainteresirani voditelji robotičarskih grupa pratili naš sadržaj ne bi li ga mogli ponoviti i u svojim radionicama. Interes je velik, a na nama je da u suradnji s ostalim učiteljima stvorimo što kvalitetniji sadržaj koji će se moći predavati diljem svijeta“, kaže Luka te dodaje kako STEMI nije fokusiran na zbivanja oko kurikularne reforme, ali vjeruje kako će u budućnosti, kad projekt bude još kvalitetniji, razmišljati i u tom pravcu.

STEMI se može koristiti i kod kuće. Dovoljno je samo pratiti uputstva na mobilnoj aplikaciji i robot će funkcionirati. No, da bi djeca mogla učiti o robotici s pomoću ovih paukolikih robota, trebalo ih je donijeti u škole. To nije bilo moguće bez sustava donacija tvrtki partnera ovog projekta.

"Kao jedan od najpopularnijih načina da podrže projekt, ponudili smo firmama da od nas kupe robote i doniraju ih u škole. Za sada su firme donirale 40 robota. U međuvremenu smo dobili dodatnu potporu pa ćemo broj donacijskih robota vjerojatno dići i na 100 robota“, ponosno ističe Luka te govori kako zvučne hrvatske tehnološke tvrtke pomažu projektu logistički,organizacijski, a neke su ustupile i svoje poslovne prostore.

Proizvest će i isporučiti 150 robota na adrese diljem svijeta

Do ovih 40 donacija je došlo zahvaljujući crowdfunding kampanji kojom je projekt trebao isfinancirati razvoj multimedijskih sadržaja i platforme. Za to im je trebalo 16.000 dolara, no brojni je Tim, zahvaljujući odličnoj ideji skupio nešto više od 36.000 dolara, kojima su mogli započeti proizvoditi robote-pauke. No, "nije u šoldima sve".

"Kroz kampanju smo si financirali proizvodnju 150 robota koji će biti isporučeni diljem svijeta. No, ono što je zapravo najveća korist grupnog financiranja je dizanje vidljivosti projekta, stvaranje online zajednice, dobivanje povratnih informacija i najbitnije, stvaranje partnerstava, prijateljstava i poznanstava sa zaljubljenicima u tehnologiju i edukaciju", kaže.

"Održali smo brojne radionice s pomoću kojih dizajniramo edukacijski sadržaj. Puno vremena je potrošeno na razvoj hardvera i softvera, no nismo odmarali dok nismo došli do zadovoljavajuće kvalitete samog proizvoda. Trenutna okupacija nam je isporuka, jer se bližilistopad kada isporučujemo robote“, ističe Fućek.

Osim tvrtki-partnera, vrijednost ovog projekta je prepoznala i inovatorska zajednica. Tako je STEMI nositelj zlatne medalje s prošlogodišnje ARCE, najvećeg međunarodnog sajma inovacija u Hrvatskoj. A oni koji su također prepoznali ovaj projekt mogu kupiti robota po cijeni 349 dolara, što iznosi oko 2350 kuna.

Isto tako, bilo tko može biti donator odabirom donatorskog paketa kojim će se donirati jedan, tri ili deset robota STEMI domaćim obrazovnim institucijama. Nude se i suveniri, poput majica ili čokolade, što također pomaže daljnjem razvoju projekta.

FER-ovci osmislili robota koji djecu uči programiranju i elektronici

Uključit će cijelu zajednicu u razvoj projekta

"Plan je stvoriti edukacijsku platformu na kojoj će se nalaziti brojni projekti iz STEM područja popraćeni lekcijama, primjerima i projektima. Projekte nećemo razvijati samo mi već je cilj da se cijela zajednica uključi u razvoj. Na taj način svatko može sudjelovati. Svaki projekt će biti dio stabla znanja po kojemu će se polaznici kretati, a savladavanjem cjelina dobivat razne nagrade. Hexapod robot će biti samo jedan od projekata od kojih neke već razvijamo“, tvrdi Luka Fućek.

Iako je u planu otvaranje tvrtke, jezgra tima i dalje ostaje nepromijenjena, ali dopunjena. Bura znanja će tako ostati udruga koja promovira implementaciju visokih tehnologija u obrazovanju.

Bez obzira na ustroj, u posljednjih godinu i pol dana uz FER-ovce i tandem iz Bure znanja, STEMI postao bogatiji za još desetak ekonomista, stručnjaka za odnose s javnošću i drugih profesionalaca.

Fuček ističe da se ljudi i dalje žele priključiti timu, neki čak i volontirati na ovom projektu koji donosi u škole i domove nešto što se dosad smatralo "igrom za velike dečke“.

Sve o STEMI-ju možete saznati na službenoj web stranici ili Facebook profilu.

Članak preuzet sa - mojfaks.com