Dani dramskog odgoja
Postira -Brač 22. 8. - 25. 8. 2016.
Ugostit će nas Osnovna škola Vladimira Nazora u Postirama.
Općenito o dramskom odgoju: Pod dramskim odgojem danas se podrazumijeva skup metoda poučavanja i učenja koje se koriste dramskim izrazom* kao čovjekovom sposobnošću kojom se on služi tijekom sazrijevanja i odrastanja. *Dramski izraz podrazumijeva svaki oblik izražavanja u kojem su stvarni ili izmišljeni događaji, bića, predmeti, pojave i odnosi predstavljeni s pomoću odigranih uloga i situacija. Dramski odgoj nema za svoj isključivi cilj profesionalno bavljenje dramskom umjetnošću. Dok se u dramskoj umjetnosti dramatski doživljaj svijeta pretvara u umjetnost tj. kazališni čin (ili neki drugi umjetnički oblik), u dramskom odgoju on se pretvara u organiziranu igru. Dramski odgoj pomaže u razvijanju osjećajnosti i osjetilnosti, govornih i komunikacijskih vještina, mašte, kreativnosti, otkrivanje i razvijanje sklonosti, formiranje stavova, te stjecanje i razvijanje društvene svijesti, što znači razvijanje samokritičnosti, odgovornosti, tolerancije, humanosti, razumijevanje međuljudskih odnosa, te stjecanje sigurnosti i samopouzdanja. Dakle, svrha dramskog odgoja jest odgajanje i priprema za život. Podsjetimo (iz stručne pedagoške literature): "Naučimo: 10% od onoga što čitamo, 20% od onoga što slušamo, 30% od onoga što vidimo, 50% od onoga što vidimo i čujemo, 70% od onoga što izgovorimo, 90% od onoga što izgovorimo i učinimo." Dramske metode omogućuju upravo takvo učenje, iskustveno i s razumijevanjem, u skladu sa svojim mogućnostima, osjećajući se jednako zaslužnim članom skupine.
Ponedjeljak 22. 8. 2016. 16-19 sati
Radionica: MAMCI Dramske igre i vježbe potiču na intenzivniju komunikaciju, gledanje, slušanje, zapažanje. One su često mamci pomoću kojih osobe koje igraju zaborave na otpore koje imaju, zaborave na razmirice u grupi, na svoje strahove, sram i stres jer su fokusirani na zabavan zadatak. Široko područje dramskog odgoja obiluje takvim vježbama, a na ovoj radionici posebno su odabrane vrlo lagane vježbe - mamci - koji se u svijetu koriste u radu s "težim" grupama, zadaci pomoću kojih pokušavamo osobe koje imaju otpor i teže komuniciraju navesti na pozitivnu suradnju.
Utorak 23. 8. 2016. 10:30-15:00 sati
Radionica: TIMSKI RAD I IMPROVIZACIJA Improvizacija je fokusirana na ono što čini rad timskim. Kroz improvizaciju grupa uči kako sagraditi tim. Što čini uspješnu improvizaciju, te kada situacija ide u pozitivnom smjeru naprijed, a kada je blokirana i što je potrebno za uspješnu suradnju, polaznici će proći kroz dinamične zabavne vježbe. Osvijestit će kada tim napreduje i isprobat će osnovne vještine za dobro improviziranje: zapažanje, slušanje, prihvaćanje i kreativna nadogradnja.
Srijeda 24. 8. 2016. 10-15 sati
Radionica: Od dramske igre i improvizacije do problemske situacije i Forum kazališta Vrijednosti Forum kazališta i interaktivnog iskustvenog učenja zadnjih nekoliko godina su često spominjani i vrlo dobro prepoznati od strane škola, udruga, UNICEF-a, DND-a. Brojni vrijedni i aktivni prosvjetni djelatnici primijenili su takav odgojni rad u svojim radnim sredinama znajući da on donosi direktne dobrobiti, veći nivo osvještenosti i društvene angažiranosti za probleme za koje svi znaju, o njima raspravljaju, no ovakvim radom se direktno i angažiraju. Ipak, ovakav rad ne provodi se kontinuirano niti dovoljno često iz sasvim opravdanog razloga: prosvjetni su djelatnici zaokupljeni svojim regularnim obavezama i programom, a ovakav rad zahtijeva dodatno vrijeme, pripremu s polaznicima i trud. Zato ćemo na ovoj radionici proći kraći put. Isprobat ćemo više različitih načina kako od zabavne igre, improvizacijskih igara i slučajno nabačenih ideja doći do realnih primjera i problemskih situacija, koje onda možemo prikazati u sredini u kojoj djelujemo kao kratke igrane prizore, te možemo pozvati publiku na aktivno sudjelovanje, interveniranje i mijenjanje situacije na bolje, čime je odgojna uloga dramskog rada maksimalno ispunjena.
Četvrtak 25. 8. 2016. 10-15 sati
Radionica: PREZENTNOST Zvuči li vam poznato rečenica - "Predavanje mi je bilo dosadno." - bilo da to kažu učenici/studenti za nečije predavanje ili predavač/predavačica sami za svoje predavanje. Možda ste nekada čuli ili komentirali da netko "nije dopro/nije doprla do ljudi" ili "govorio/govorila je samo za sebe". Na ovoj radionici polaznici će kroz praktične kreativne vježbe na sebi osvijestiti što znači biti prezentan i zanimljiv pri izlaganju. Za dobro izlaganje, predavanje, prezentaciju, nije potrebno glumiti, već je potrebno BITI, te pri tome koristiti svoju autentičnost. Polaznici će kroz kreativne vježbe poticati vlastiti senzibilitet, raditi na vlastitoj ekspresivnosti, te osvijestiti razliku između običnog i zanimljivog predstavljanja. Vježbe koje će proći iskustveno, polaznicima mogu biti dobar osobni alat u svakodnevnom radu.
Program je osmislila i vodi ga Ivana Marijančić koja se dugi niz godina bavi održavanjem radionica dramske pedagogije u Zagrebu i diljem Hrvatske u raznim sredinama u koje je išla na pozive ravnateljica vrtića, škola i udruga.
Više o voditeljici možete potražiti na linku: http://dramradionice.wix.com/ivana-marijancic#!ivana-marijancic/mainPage
Više pročitajte na - dramradionice.wix.com